دیدگاه‌های من

دیدگاه‌های من

دیدگاه‌های من

دیدگاه‌های من

همواره عربستان، افغانستان را به دیده‌ی محیطی امن جهت ترویج تفکرات وهابی‌گری و افراط‌گرایی دیده‌ است. حمایت این کشور از مجاهدین افغانی در طی دوران مبارزه با حکومت دکتر نجیب‌الله بیانگر همین موضوع است. 
در این دوران و هم‌چنان در دوران طالبان دولت عربستان یکی از حامیان اصلی مجاهدین به شمار می‌رفت. جمع زیادی از عرب‌ها نیز عملن به افغانستان آمده و در کنار مجاهدین افغانستانی جنگیدند. 
اسامه بن‌لادن در دوران رژیم طالب در افغانستان به سر برده و از حامیان بزرگ اقتصادی و مالی این گروه به شمار می‌آمد و در نهایت حمله آمریکا نیز بر سر موضوع حضور بن‌لادن در افغانستان آغاز گردید؛ و حالا نیز این کشور شاهی اقدام به ساخت بزرگ‌ترین دانشگاه اسلامی که قرار است با بودجه بسیار زیاد و در طول مدت پانزده سال به بهر‌ه‌برداری برسد نموده است. 
سفر دکتر عبدالله و هیئت همراه وی به عربستان سعودی را نیز نمی‌توان در توسعه‌ی روابط این دو کشور نادیده انگاشت. از آن‌جایی که دکتر عبدالله و اطرافیان وی همواره مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند موضوع را می‌توان حساس‌تر و قابل دقت‌تر دانست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی